welshspringerspaniel

Alla inlägg under november 2013

Av Oscar Williewonka - 30 november 2013 15:13


 

Av Oscar Williewonka - 30 november 2013 14:50

Hej hej idag kom Matilda och Bella tidigt hem till mig och Oscar och vi skulle gå ut med hundarna :) Vi gick först till den fotbollsplan jag har berättat om många gånger och där tränade vi lydnad, apport med mer. Jag tränade apport, lydnad, freestyle... Jag tog tyvärr inga bilder just DÄR men det gjorde Matilda på Bella så kolla in hennes blogg portugisiskvattenhund.bloggplatsen.se . Men sen tog jag däremot mycket bilder och en film faktiskt när vi gick ner till slottet där det nog var julmarknad för gud va mycket folk det var, marschaller och allt! Där brevid slottet bor det en familj som har 3-4 bc och troligen en aussie! Där vallade dom med sina får som dom har och det var väldigt spännande att se! Oscar blev helt uppspelt och ville leka med både hunden och fåren om han nu fick...                            

Av Oscar Williewonka - 28 november 2013 23:06

Idag var Bellsson jag Matilda och Oscar ute på kvällspromenad och vi gick in på en stor inhägnad fotbollsplan som vi brukar gå till som är upplyst på kvällarna! Perfekt! Vi tränade mycket lydnad där och både Oscar och Bella var jätteduktiga! Oscar var faktiskt otroligt duktig och jag vart verkligen otroligt imponerad! Vi har kommit väldigt långt! Men sen fick hundens busa av sig lite efter dom hade varit så duktiga :)!

Av Oscar Williewonka - 26 november 2013 18:46

Det blir mycket kvällsbilder nu med dålig kvalitet med mer. Men det är mörkt när jag hämtar Oscar från hunddagis och sen om jag ska ut med Matilda så ska hon fixa lite med Bella också och jag med Oscar. Men det får ni stå ut med! Lika charmiga ät dom ju ändå! Här kommer lite bilder från dagens promenad

Ståtliga hundar

Doris gillar sin gunga ;)

Av Oscar Williewonka - 25 november 2013 19:34

Hejhej! Idag har varigt en lång men rolig dag! Efter skolan gjorde jag och Matilda matsäck med frallor och varm oboy och åkte med Bella och hämtade Oscar på hunddagis! Därifrån gick vi en promenad mot solnedgången och gick till en liten sjö med ett lite vattenfall. Där brukar det bo änder men eftersom det är för kallt nu så är dom inte där längre vilket var tur för mig som annars få bruka släpa med mig en jakthund. Där satt vi på en bänk och åt vår matsäck och pratade mycket och länge. Efter det så gick vi till busshållplatsen och åkte hem till mig och pratade och drack en efter en med tekoppar mesans hundarna tuggade på var sitt ben. Sen var det dags att gå ut igen på en lite längre promis, då gick vi till många olika lekplatser och lekte och busade med hundarna. Bella och Oscar har så kul tillsammans och har verkligen blivit goda vänner! Efter ett långt tag var det dags att gå hem och få i sig lite mat. Både hundarna och oss själva. Nu är nog Bella och Oscar bra trötta efter en mysig dag med mysiga och bästa hundar <3

Av Oscar Williewonka - 24 november 2013 13:21

Idag har jag och Oscar gått på en långpromenad men massa skojig träning. Först så gick vi en valig promenad så han fick göra sina behov och nosa lite innan vi satte igång att träna. Först så körde vi lite inkallning som jag försöka slipa på så att jag kan känna mig riktigt trygg att släppa honom nästan var som helst. Oscar älskar inkallning ( mest tror jag det beror på godiset) han verkar faktiskt ha riktigt kul när vi kör det och det känns jätteviktigt! "Utan en glad hund kommer man ingenstans". Sen var det dags för spår! Någonting som Oscar verkligen har passion för och han verkligen älskar att jobba med näsan. Vi körde sakspår med en vante för jag hade glömt leksak hemma men vante gick jättebra. Han hittade den sanbbt som blixen och kom glatt tillbaka för att få sin gobit :). När vi hade gjort det på en plan var det dags att gå in i skogen och göra det. Det vart lite svårare men det gick ändå väldigt bra!  Efter det blev det personsök som blir ganska misslyckat om man bara är en person så det blev väll inte värst mycket sök utan mer inkallning bakom ett träd ;). Oscar hittade också ett väldigt smaskigt godisträd som han genast var intresserad av. Sen blev det lite mer spår men det varade inte så länge för Oscar fick upp ett rådjursspår och det var lite roligare en att hitta en vante. Så då gick vi vidare till en annan skog och körde lite mer inkallning och det blev lite slalom mellan benen och pinnkastning! Där hittade vi även lite hästspår som gick tvärs över ängen. Sen när det var dags att gå hem var Oscar väldigt trött och somnade nästan direkt när vi kom hem. Nu ligger han och sover så sött bland skorna.                          

Av Oscar Williewonka - 23 november 2013 16:49

Idag är det lördag och det betyder Oscar tipsar! Idag tänkte Oscar tipsa om den här jättebraboken

  Det är alltså en hundbok med alla sorters tips och alla verkligen ALLA raser är med i den här (utom blandraser mm) och det är jättebra för det står hur mycket mortion dom behöver och hur mycket pälsvård och kortfattat om hunden. Även ovanliga renrasiga hundar finns i den här så det är inte som i en del andra hundböcker att bara dom mest vanligaste hundraserna finns med. Jag vet inte hur mycket den här kostar men du kan säkert köpa den på en bokhandel eller på nätet om du söker på namnet och sen så kan du ju alltid låna den på ett bibliotek :). Det var allt för den här gången och den här boken är verkligen för dig som älskar hundar och vill veta mer om olika raser och tips om tex första valptiden. HEJDÅ!

  

Av Oscar Williewonka - 23 november 2013 16:45

Idag så gick Oscar Bellsson Doris jag och Matilda på medellång promenad. Vi gick runt en mysig liten sjö på en liten gammal väg. Vi försökte gå ut så fort som möjligt eftersom det blir så mörkt nu så tidigt. Nu är Oscar väldigt trött och ligger och sover under soffbordet. Men här kommer lite bilder och förlåt för dålig kvalitet men det blir så när det är mörkt men ska försöka ta ljusare bilder.

Presentation


Hej jag heter Sara och den här bloggen handlar om min galna welsh springer spaniel som är 7 år och heter Oscar. Här får ni följa med oss på alla våra äventyr med långa skogspromenader och mycket träning.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BILDER!


Ovido - Quiz & Flashcards