welshspringerspaniel

Alla inlägg under december 2013

Av Oscar Williewonka - 31 december 2013 23:57

Nu tar vi in nyåret med nya starka tag. Glädje och sorg, mycket har vi varigt med om. Så nu vill jag bara önska er ett Gott Nytt År! Från Oscar och Sara till er alla!

Av Oscar Williewonka - 31 december 2013 15:39

Tänkte nu visa Oscars utrustning som han haft år 2013. Dock är inte allt med som tex hans tyglinor och spårlina. Nu börjar vi!



Blått prickigt halvstryp

Svart långt koppel 4 meter

Blått randigt halvstryp

Läderkoppel brunt 1,8 meter ( mycket väl använt ) ;)

Hurtta Y-sele ur deras hurtta lifeguard kollektion strl 70 med reflex

Randigt koppel vitt/gult/oranget/blått 1,2 meter

Reflex "halsband" med kardborre inställnigsbara lampor som dock inte fungerar så bra längre men reflexen funkar!

Äckligt svart dagiskoppel 1,5 meter ( han har det på hunddagis så det är lite smutsigt ) ;)

Mönstrat brunt tjockt halvstryp med texten HAPPY DAYS :)

Klövjeväska brun med reflex

H-sele (bogsele) reflex från Alac strl 2

Hundtäcke svart med brun fleece

Reflex halsband med blinkade lampor från Dogman

Blått långt koppel 4 meter

Reflex täck från Hurtta

Blått och svart mönstrat halvstryp

Som ni såg, mycket blått och mycket reflex :D GOTT NYTT ÅR!

Av Oscar Williewonka - 31 december 2013 00:16

Smällare efter smällare efter smällare... SOV! Är faktiskt positivt förvånad hur bra Oscar hanterar det här med småsmällare, dock har det hänt att han springer och skäller vid dörren men jag gjorde som jag läste en text av någon känd svensk hundförare ( kommer inte på hans namn ;) ) Jag gick med stora armrörelser och helt tyst gick fram och tillbaka till dörren gick mot Oscar så han backade och nu kan han faktiskt slappna av bättre :). Läste att oftast i hundens fall så tror den att det är dens jobb som flockmedlem att skydda vid dörren och alla gäster som kommer in. Man ska då förklara i tystnad att det är du som äger dina gäster och din dörr, hunden behöver alltså inte springa skällandes dit. Självklart vill man väll också ha en lite vakthund om det nu skulle komma in en objuden gäst och det är just därför du aldrig ska skälla på hunden när den skäller vid dörren av ljuden utanför. Den tycker att den gör sitt jobb och ja, man måste ju faktiskt säga att dom gör det bra. Men hunden ska ändå veta att du är flockledare och får då bestämma om gästerna är välkomna eller inte även fast hunden vaktar. Det blev lite längre än jag trodde det där men kom ihåg nu att imorgon ( eller idag faktiskt) vara snälla mot era hundar på nyårsafton, det är aldrig hundens fel att den är rädd. Rädsla är naturligt hos alla och ingen ska behöva bli skälld på för det. Ta varsamt hand om din hund och låta den veta att den är trygg hos dig. Lite skinka skadar ju aldrig heller ;) jag hoppas att ni alla får en underbart fantastiskt nyår med glada hundar och snäll familj och vänner. GOTT NYTT ÅR!!

Av Oscar Williewonka - 30 december 2013 21:03

Lite bilder från morgonen.

Av Oscar Williewonka - 29 december 2013 18:26

Längtar verkligen efter eftermiddagsljuset! Mörkt,mörkt,mörkt.... Men man ska passa på medans det är ljust för gud vad härligt det är då! Vad har ni för nyårslöften? Om ni ens har några. Mitt hundmål är iallafall att 2014 ska Oscar kunna gå helt lös nästan överallt. Kunna åtminstonde kontrolera sig lite när det gäller änder :) Och sist men inte minst ställa upp i en tävling! Det är ungefär det jag vill uppnå, att ett år från nu kan se tillbaka och faktiskt gjort alla dom här sakerna! Såklart all annan träning och bus ska man ju också ha gjort :) Ett annat mål men som jag inte har med på listan men som vi faktiskt kan slänga in är att han ska kunna vara ensam hemma och faktiskt känna sig trygg. Det har blivit ändå väldigt bra vad jag har hört utifrån dörren ;) För säkerhetsskull köpte vi den här på djuraffärn igår. Nu vågar sig ingen komma in till oss ;). Fast ja.. det beror vem på vem man är. Skulle inte ha ett problem att gosa med den här sötisen, rottweiler eller ej.  Man blir nog inte lite förvånad när man sen öppnar dörren :)


 

Av Oscar Williewonka - 28 december 2013 20:27

Hej, idag hade jag hundplaner som tyvärr inte blev av. Jag skulle köra rallylydnad men sen blev det mellandagsshopping igen ;) Köpte en sak till Oscar som han behövde och eftersom det är lördag idag kan jag ju lika gärna göra en Oscar Tipsar! Det Oscar tipsar om idag är.....

Hundgodis! Just det här är jättebra när du ska träna vad som helst! Det är i små bitar som är mjuka och lätta för hunden att tugga när det måste gå snabbt!

Andledningen till att jag köpte såna här är just för att Oscar älskar dom och jag behöver inte stå och dela godisarna i mindre delar utan dom här är i precis den portionen jag vill ge till honom. Det är bra också för att det säljs i storpack men det finns också i mindre påsar.

De här godiset kommer i många olika former och färger. Det finns större storlek på dom här benen som är ungefär dubbelt så stora. Det finns också små hjärtan som iallafall jag tror och har uppfattat är samma sak :). Ett storpack finns att köpa i djurbutiker och kostar 69kr.

Av Oscar Williewonka - 27 december 2013 21:01

Igår blev det inget inlägg för det fanns lnte riktigt något att skriva. Jag var på mellandagsrea men hann tyvärr inte kolla på något till Oscar. Idag har det bara varit en mysdag med korta promenader och myyys inomhus. Ser just nu på Alice i underlandet, har inte sett den på jättelänge! Har blivit jättesugen idag på att köpa ett hurttahalsband med matchande stretchkoppel. Jättesnygg! Har hittat en bra sida också som är billig. Kommer nog ett längre inlägg imorrn då jag har hundplaner.

Av Oscar Williewonka - 25 december 2013 21:24

Det blev inte mycket bilder på dagens Långis just idag men jag kan ju berätta vad Oscar och jag gjorde. Vi tränade först freestyle på en stor äng utan störning och tränade olika trix till musiken från minihögtalaren. Sen blev det inkallning som alltid är bra att öva minst en gång per dag. Jag hade med mig fågelhunds visselpipan från hans uppfödare som han lyssnade direkt på och kom som ett skott. Ska börja köra inkallning med visselpipa från och med nu eftersom jag själv tycker det är mycket behagligare än att ropa. Dessutom tycker han det är roligare med en visselpipa istället för att lyssna på matte som skriker ;). Lite fot och det vanliga blev det också! Vi började gå mot sjön senare där jag åt min "lunch" eftersom jag inte hade ätit lunch :). Vi satt där ett tag och jag lät Oscar kolla runt lite och nosa. Jag prövade även klövjeväskan som satt perfekt! Sen blev det dags att gå hem eftersom det hade börjar mörkna och nu är vi Båda hemma trötta och glada :). Glömde också att säga igår att Oscar har fått en urtjusig namnbricka som nog kommer synas på bilderna :).

Presentation


Hej jag heter Sara och den här bloggen handlar om min galna welsh springer spaniel som är 7 år och heter Oscar. Här får ni följa med oss på alla våra äventyr med långa skogspromenader och mycket träning.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BILDER!


Ovido - Quiz & Flashcards